دسته‌بندی نشده

دستگاه برش لیزر | فایبر حکاکی میزدار

دستگاه حکاکی فایبر لیزر  شرکت پرتو پدیده رایمون یک دستگاه بسیار مدرن با کیفیت لایه برداری فوق العاده است.این دستگاه نتیجه پیشرفت روز افزون تکنولوژی در حوزه لیزرهای جامد می باشد.فرآیند حکاکی بر روی اجسام مخصوصا فلزات و ایجاد طیف رنگ با این فن آوری میسر شده است.

کارکردن با این نوع دستگاه نیاز به مهارت زیادی ندارد و بسیاری از کاربران عادی در کارگاه های خود می تواند از این نوع دستگاه فایبر حکاکی به راحتی استفاده کنند.

سیستم لیزر حکاکی فایبر چیست؟و چگونه کار می کند؟

دستگاه حکاکی فایبر یک دستگاه لایه بردار است بطوری که می تواند با تابش پرتو لیزر با سرعت بسیار بالا یک لایه از سطح فلز یا هر نوع متریال که امکان حکاکی آن را داشته باشد می تراشد. این مواد می تواند شامل فولاد و انواع فلزات مانند طلا،مس،آلومینیوم وغیرفلزات مانند چوب و پلاستیک و … باشد.

حکاکی با دستگاه فیبر لیزر بسیار کم هزینه می باشد و حکاکی بر روی اشیا می تواند برای سالهای طولانی بر روی جسم باقی بماند.

در بعضی از متریال لایه ای از روی مواد برداشته نمی شود.و حکاکی بخاطر تغییر خواص ماده سطحی ایجاد می گردد.این دلایل را می توان در چند دسته تقسیم کرد که اولین علت مربوط به سوختن سطح متریال است که باعث ایجاد سوختگی و رنگ تیره می شود.از دلایل دیگر می توان به تراشیده شدن سطح فلز و همچنین حرارات پذیری برخی فلزات مانند تیتانیوم که در دمای بالا، تغییر محسوس رنگ دارند و همچنین پف کردن در برخی پلاستیک ها می توان اشاره کرد.

ساختار لیزرهای فایبر چگونه است؟

نور لیزر در دستگاه فایبر حکاکی نامرئی بوده و با چشم نمی توان آن را دید. این پرتو ، بین طول موج های فرابنفش و مادون قرمز است.ومعمولا طول موجی بین 1090-1030  نانومتر دارد. این طول موج بهترین نتیجه را بر روی فلزات دارد.

کاربردهای دستگاه حکاکی فایبر لیزر

دستگاه حکاکی فایبر کاربردهای بسیاری در صنایع و محصولات دارد که به اختصار برخی از آنها را ذکر می کنیم.

صنایع الکترونیک،خودروسازی،تبلیغات،محصولات و لوازم خانگی،پزشکی،طلا و جواهرات،صنایع غذایی،و بسیار صنایع دیگر از این فن آوری استفاده می کنند.

انواع دستگاه برش لیزر در شرکت پرتو پدیده رایمون ، رایمون لیزر موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *