دسته‌بندی نشده

دستگاه برش چیست و چه کاربرد هایی دارد

دستگاه برش لیزر چیست؟

به زبان ساده دستگاه برش لیزر وسیله ای  است که از اشعه لیزر برای برش جسم های مختلف استفاده می کند. دستگاه های برش لیزری برای برش فلزات و غیر فلزات کاربرد دارند. دستگاه برش لیزر کاربد های خانگی و صنعتی دارد به صورتی که از دستگاه های برش لیزری خانگی برای تولید محصول یا به طور عامیانه کار در منزل استفاده  می شود اما دستگاه های برش لیزر صنعتی در صنعت های همچون : خودرو سازی – هواپیماسازی و ………… استفاده می شود.

دستگاه برش لیزری از اجزای زیر درست شده است:

1.هد

2.تیوب

.3 آینه (لنز) 

4. چیلر

5.استپ موتور

6.میله اهنی

خرید دستگاه برش لیزر و قطعات یدکی

حالا به سراغ نحوه ی عملکرد دستگاه برش لیزر میرویم

در مرحله ی اول اشعه در دستگاه برش لیزر تولید می شود و به سمت لنز میتابد این لیزر ابتدا در هد تولید شده و سپس به کمک تیوب به لنز انتقال میابد. در مرحله بعدی لنز دستگاه برش لیزری اسعه را بع طور متمرکز به یک نقطه هدایت می کند تا برش صورت بگیرد لازم به ذکر است دستگاه عای برش لیزر با توجه بع توانی که دارند در بخش های مختلف صنعت استفاده می شوند.

دستگاه برش لیزر قرمز مشکی



تاریخچه ی دستگاه برش لیزر

 دستگاه برش لیزر برای بار اول در سال 1965 اولین دستگاه برش لیزری در انگلستان برای برش روی قالب های الماس ایجاد شد اما در سال 1970 این علم در صنعت هوا فضا برای برش تیتانیم استفاده شد و در آن زمان از لیزر دی اکسید کربن برای برش غیر فلزات استفاده می شد چون در آن زمان این نوع لیزر انقدر قوی نبود که برای برش فلزات به کار رود. برای مطالعه بیشتر راجب تاریخچه ی دستگاه های برش لیزری اینجا کلیک کنید…..

کاربرد های دستگاه برش لیزری

دستگاه های برش لیزری کاربرد های زیادی در صنعت های مختلف از جمله : خودرو سازی هواپیما سازی و هر صنعتی که نیاز به برش فلزات و غیر فلزات دارد که در ادامه به چندین مورد از این کاربرد ها می پردازیم.

1.برش لوازم حساس پزشکی در ابعاد کوچک : از این صنعت در ابزاری که برای بازکردن رگ قلب بیماران استفاده می شود این قطعات از جنس استیل ضدزنگ، نیکل و تیتانیم هستند. اگر استیل ضدزنگ با ضخامت۱۵۰ میکرومتر را با لیزر عادی برش دهیم، می‌سوزد.

2.کاربرد دستگاه های برش لیزری در خودرو سازی:  برش لیزری در صنعت خودروسازی بیشتر بر مواردی مانند : برش لیزر فلزات ، برش و تغییر شکل سویئچ خودرو و آینه ها و قطعات ریز فلزی ماشین، برش قطعات پلاستیکی ماشین مثل داشبورد و دستگیره های در و کلیدها؛ برش لوگو و برند ماشین و نام آن، و اجزای داخلی موتور اتفاق می افتد.

همچنین برش لیزری می تواند برای  قطعات سه بعدی داخل ماشین و ایربگ ها هم اتفاق بیفتد. ایربگ ها(کیسه هوای ماشین) با کمک دستگاه لیزر برش های دقیقی خورده و بدون کمترین ضایعات از پارچه های مخصوص ساخت این کیسه ها جدا شده و بر قسمت اصلی یعنی داشبورد جلو نصب شود.

این دو کاربرد مهم ترین کاربرد دستگاه های برش لیزری است

خط تولید کارخانه خودرو

کاریردهای دستگاه های برش لیزر خانگی

از این دستگاه ها می توان جهت برش لیزری و حکاکی بر روی انواع کاغذ و مقوا، لاستیک، پلاستیک، ژلاتین مهر سازی، طلق، نمد، چرم مصنوعی و همینطور حکاکی بر روی انواع چوب استفاده نمود. و کسب کار خانگی خود را راه انداخت

با توجه به توان محدود این دستگاه ها نمی توان انتظار برش لیزری  مواد محکم با قطر بیشتر از ۲ میلی متر را داشت و برای برش مواد محکمی مثل چوب با ضخامت بیش از ۲ میلی متر، باید از دستگاه های با توان بالاتر استفاده نمود.

شرکت ما این قابلیت را دارد با ارائه بهریت نوع دستگاه برش لیزر صنعت شما را رونق ببخشد همچنین شرکت ما با داشتن نمایندگی فروش محصولات PNC LASSER بهترین خدمات پس از فروش را در نمایندگی های این کارخانه دارد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *